Fletcher Hotels verlengt per direct geldigheidsduur van alle overnachtings-actievouchers

Fletcher geeft gehoor aan wensen consument

Nieuwegein – De wet schrijft voor dat cadeaubonnen minimaal 2 jaar geldig moeten zijn. Ook bij Fletcher Hotels is dat het geval. Alle cadeaubonnen van Fletcher Hotels voldoen al jaren aan de wettelijke geldigheidsduur van minimaal 2 jaar. Voor overnachtings- actievouchers, welke niet of minder geschikt zijn om cadeau te geven, geldt deze verplichting niet. Voor deze actiematige overnachtingsvouchers verschilt de geldigheidsduur per actie waardoor deze vouchers gemiddeld één jaar geldig zijn. Echter is gebleken dat consumenten liever ook bij de overnachtings-actievouchers een langere geldigheid wensen. Daarin komt Fletcher Hotels de consument tegemoet. Voor de overnachtings-actievouchers, die verkocht zijn vanaf 1 januari 2022, verlengt Fletcher Hotels de geldigheidsduur per direct en automatisch naar 2 jaar. Daarmee krijgen alle cadeaubonnen en overnachtings- actievouchers een minimale geldigheid van 2 jaar.

Wensen consument
Na overleg met o.a. de Consumentenbond heeft Fletcher Hotels besloten om de consument tegemoet te komen en te voldoen aan deze wens. Ook omdat het niet altijd duidelijk is wanneer er sprake is van een actievouchers en wanneer er sprake is van een cadeaubon. Om volledig transparant en duidelijk te zijn en tegemoet te komen aan de wens van de consumenten en de Consumentenbond heeft Fletcher Hotels besloten om ook alle overnachtings-actievouchers die verkocht zijn vanaf 1 januari 2022, 2 jaar geldig te laten zijn. Ook de actievouchers die in de toekomst verkocht gaan worden krijgen, net als de cadeaubonnen van Fletcher, een geldigheid van minimaal 2 jaar.

Met terugwerkende kracht
Vrijwel alle overnachtings-actievouchers zullen automatisch weer geldig zijn. Daarnaast kunnen consumenten die nog in het bezit zijn van een overnachtings-actievoucher (gekocht na 1 januari 2022) die niet gebruikt is, maar waarvan de geldigheidsduur is verstreken, zich melden bij de afdeling Gastensupport via het e-mailadres: gastensupport@fletcher.nl (o.v.v. Verlengen overnachtings-actievoucher) of bellen naar 0347 – 750 430. Deze overnachtings- actievoucher zullen we dan opnieuw activeren.

Consumenten hebben daarmee alsnog de kans om deze overnachtings-actievoucher te verzilveren. “Het is uiteraard de bedoeling dat consumenten die in bezit zijn van een voucher kunnen genieten van een heerlijke overnachting in een van onze hotels. Als wij met het verlengen van de geldigheidsduur het gebruik van de overnachtings-actievouchers voor de consument makkelijker maken, dan doen wij dat graag! Gasten laten genieten in onze hotels is immers ons doel” aldus Rob Hermans - CEO Fletcher Hotels.