Fletcher Hotel Amsterdam opent aanstaande vrijdag

Veelbesproken hotel langs de A2 eindelijk open voor publiek

Vianen, 7 januari 2013 - Het nieuwe Fletcher Hotel Amsterdam - direct gelegen aan de A2/A9 - opent aanstaande vrijdag 11 januari haar deuren. De markante 60 meter hoge hoteltoren is ontworpen door Benthem Crouwel Architects (bekend van het nieuwe Stedelijk Museum in Amsterdam). Futuristisch design van de buitenkant en ‘Eco Chic' van binnen typeren dit nieuwe beeldbepalende hotel van de hoofdstad.

Landmark voor Amsterdam

De eerste schetsen van het hotel dateren van 2006/2007. BenthemCrouwel won met een ontwerp voor opdrachtgever M. Caransa BV een prijsvraag van de gemeente Amsterdam. De vraag was om een gebouw te ontwerpen dat als landmark het ‘begin' en het ‘einde' van de stad kon markeren. Na een voorspoedige bouw kunnen aanstaande vrijdag de eerste gasten gebruik maken van de diverse restaurant -en overnachting faciliteiten.

Pi

Geheel in lijn met het opvallende ronde ontwerp, hebben zowel Skyrestaurant, Skylounge en -bar en de Skyboardrooms de naam Pi gekregen. Pi is de wiskundige verhouding tussen de diameter en de omtrek van een cirkel.

Skyrestaurant Pi

Het futuristische hotel beschikt over een dakterras op de 19e etage voor de rokers. Daaronder bevindt zich het Skyrestaurant Pi dat - geheel rondom - een wijds uitzicht biedt over de stad Amsterdam. "Een geheel rond restaurant met open keuken op grote hoogte is spectaculair en een anwinst voor Amsterdam," aldus Chris Luken, chairman van Fletcher Hotels.

Skylounge -en bar Pi

Skylounge & bar Pi op de 17e etage heeft een bar van 11 meter lang en is dé plek voor cocktails, sushi en fingerfood. De skylounge herbergt één van de grootste pianovleugels ter wereld, de haletone, gebouwd in de vorm van een walvis. Iedere dag is er live muziek vanaf 17.00 uur.

Skyboardrooms Pi

Op de 16e etage bevinden zich de vijf multifunctionele vergaderruimtes, tevens ‘s avonds geschikt voor private dining voor bedrijven en particulieren. Het hotel telt 120 luxe designkamers op vier sterren niveau. Op de begane grond is een Brizio Coffee Bar gehuisvest met een breed assortiment verse koffie en bagels. Het hotel heeft 120 parkeerplaatsen onder en boven de grond.

Interieur Eco Chic

De succesvolle jonge designer Robert Kolenik tekende voor het interieur en staat bekend om zijn eigen stijl ‘Eco Chic'. Deze stijl kenmerkt zich door het gebruik van eel duurzame, natuurlijke materialen die luxe én warmte uitstralen.

Fletcher Hotels richt zich op het midden segment van de hotelmarkt in Nederland, zowel voor de zakelijke als leisure markt. Het aanbod van Fletcher Hotels is gevarieerd, maar de hotels hebben één ding gemeen: ze liggen allemaal op bijzondere locaties, zoals ook het Fletcher Hotel  Amsterdam. Fletcher Hotel Amsterdam is het 60e hotel van de snel groeiende Nederlandse keten.