Fletcher Neemt NH Veluwse Sparrenhorst over

NH Veluwe Sparrenhorst per maandag 15 april 2024 onder de Fletcher vlag

NUNSPEET - Per maandag 15 april a.s. neemt Fletcher Hotels NH Veluwe Sparrenhorst over, dat verder zal gaan onder de naam Fletcher Hotel-Restaurant Sparrenhorst-Veluwe. Het moderne hotel ligt in Nunspeet, een pittoresk kunstenaarsdorp op de Veluwe en heeft maar liefst 117 hotelkamers, een binnenzwembad, sauna en fitnessruimte, 16 vergaderzalen, een uniek theater en diverse horecagelegenheden voor hotelgasten en passanten.

Een veelzijdig hotel op een schitterende locatie
Rob Hermans - CEO van Fletcher Hotels: “Met dit hotel kunnen wij zowel de binnen- als buitenlandse toerist bedienen, alsmede de zakelijke markt voorzien in de wens te kunnen vergaderen in het beschermde natuurgebied van de Veluwe. Vrijwel al onze hotels liggen in de mooiste streken van Nederland en daarop vormt dit hotel, gelegen aan het Belvederebos en omringd door vele fiets- en wandelpaden, geen uitzondering.” Aldus Rob Hermans, om te vervolgen: “In de gemeente Nunspeet kan je nog op stille plekken wild spotten en het Veluwemeer is zeer in trek bij watersporters. Daarnaast ligt vlakbij de prachtige 27 holes golfbaan Het Rijk Van Nunspeet; zonder twijfel de mooiste golfgelegenheid van de Veluwe. Reden genoeg dus om dit hotel toe te voegen aan ons aanbod van meer dan 110 Fletcher Hotels."

Nunspeet en omgeving
Het dorp Nunspeet is al ruim een eeuw een schildersdorp. Al sinds het einde van de 19 e eeuw kwamen kunstschilders naar dit dorp om het boerenleven en het landschap te schilderen. Hun werk is te bewonderen in het Noord-Veluws Museum. Sinds enkele jaren zijn op gevels en andere geschikte plekken in de kernen van Nunspeet muurgedichten te lezen van lokale, bekende dichters. De natuur die bestaat uit bos, heide en zandverstuivingen speelt uiteraard ook een grote rol in dit gebied op Noordwest Veluwe. Het Veluwemeer telt 4 badstranden, een surfstrand en een vogeluitkijkpost. De golfbaan Het Rijk Van Nunspeet ligt op 3 km afstand van het hotel, op 16 km afstand Harderwijk met het Dolfinarium en eveneens op 16 km afstand Walibi Holland.

Faciliteiten hotel
Meer informatie over het hotel:

• 117 hotelkamers waarvan het overgrote deel uitkijkt over de tuinen of het omringende bos
  • 16 feest- en vergaderzalen
  • State-of-the-art Theater Belvedere
  • Officiële trouwlocatie
  • Restaurant DayZZ voor ontbijt
  • Restaurant OINC! is het à la carte restaurant
  • De Red Lounge onderdeel van Marilyn’s Bar voor zakelijke bijeenkomsten
  • Grand Café waar gasten terecht kunnen voor lunch of een kop koffie
  • Drie ruime terrassen met uitzicht op het bos
  • Binnenzwembad, sauna en fitnessruimte