Maak kennis met.. Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort

Maak kennis met.. Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort

Vrijdag 31 augustus 2018, categorie: Hotels en arrangementen, Judith de Rooij & Karlijn Embrechts

In ''Maak kennis met..'' nemen we je mee naar één van onze unieke Fletcher hotels. De hotelmanager, receptioniste, chef-kok of ober vertellen je wat het hotel volgens hen uniek maakt, hoe een gemiddelde werkdag eruit ziet, wat de specialiteiten van de chef-kok zijn en nog veel meer! Deze week spraken wij met Natasja, medewerkster huishouding  en Linda, stagiaire receptie bij Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort.

Ontmoet Natasja en Linda

Natasja werkt al 4 à 5 jaar in Hotel Amersfoort. Voordat het hotel zich bij Fletcher aansloot, was zij ook al werkzaam in het hotel in de huishouding. Linda heeft net haar 13 weken stage bij de receptie erop zitten en blijft nu in de weekenden werken in het hotel als receptioniste. Het leukste aan het werken in het hotel vindt ze: “De leuke collega’s, goede ligging van het hotel en de sfeer.” Voor Natasja geldt hetzelfde, ook zij vindt de sfeer en het team leuk om mee te werken.

Receptie van Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort

Op de vraag wat het gekste is dat ze ooit heeft aangetroffen in een kamer antwoordt ze: “Er was een gast die om een late check-out had gevraagd, maar dit was niet mogelijk omdat het hotel al volgeboekt was. Toen heeft de gast heel de kamer overhoop gegooid. De prullenbakken waren leeggegooid en de stoelen lagen door de kamer.”

Een dag in de schoenen van Natasja en Linda

Natasja begint om 6 uur ‘s ochtends haar dag met het schoonmaken van het restaurant. “Hiervoor is een standaard lijst met wat er gedaan moet worden en alles op de lijst moet om 7 uur klaar zijn. Vervolgens maak ik de lobby, toiletten en meeting rooms schoon. Dan moeten we om 10 voor half 10 boven zijn en bespreken we hoe de dag van gisteren is verlopen en wat we vandaag extra moeten doen. Om half 10 beginnen we met het schoonmaken van de kamers tot alles klaar is.”

Schoonmaakster in de hotelkamer van Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort

Linda werkt 5 dagen in de week en heeft veel tussendiensten. “Vaak werk ik van 10 tot 6 of van 12 tot 8. Een dienst begint met de overdracht, kijken wat er de vorige dag is gebeurd en wat je vandaag  tegen gaat komen. Hiervoor heb ik een lijstje en die werk ik helemaal af. Ik verwerk de reserveringen, check gasten in en uit en de hele dag komen er mensen aan de balie met vragen die ik beantwoord.”

Het meest trots is Natasja op de complimentjes die ze krijgt over de bedden die mooi strak zijn opgemaakt en haar gastvrijheid. “Laatst was ik buiten de ramen aan het lappen toen er een gast aan kwam lopen. Ik hield de deur voor de gast open. Hij vroeg direct wat mijn naam was want hij vond het zo vriendelijk dat ik dit deed, dit wilde hij graag doorgeven.” Linda is er trots op dat zij na een stage periode van 13 weken mag blijven werken in het hotel.

Over Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort

“We staan echt bekend om de ligging.” vertelt Linda. “Het is een bosrijk gebied maar het hotel staat ook dichtbij het centrum. Dat vinden heel veel gasten prettig.” Het hotel beschikt over Wi-Fi, fitness, vergaderzalen en fietsverhuur. Natasja vertelt over het personeel: “Onderling is het heel gezellig met het personeel, het voelt als familie. Iedere dag hebben we lol en ik ga elke dag weer met veel plezier naar mijn werk.”

Receptioniste van Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort aan de telefoon

Echte aanraders

Wat dé specialiteit van de chef is wisten Linda en Natasja niet, daarvoor werd chef-kok Robert er zelf bijgehaald. “Het gaat niet om het gerecht, vooral het improviseren is belangrijk. Wanneer er iets onverwachts gebeurt en ik moet improviseren vind ik dat de grootste uitdaging.”

Over wat je echt moet bezichtigen als je in Amersfoort bent zegt Natasja: “Ik weet dat je in Amersfoort een heleboel kunt bezichtigen zoals de dierentuin en musea.” “De dierentuin zit hier echt om de hoek.” vult Linda aan. “Als gasten niet uit Amersfoort komen moeten ze sowieso naar het centrum, niet alleen om te shoppen maar er zijn ook veel culturele bezienswaardigheden. Kamp Amersfoort zit hier ook op loopafstand vandaan en dit vinden heel veel mensen interessant.” Linda raadt ook zeker aan om het Eemplein te bezoeken met het KAdE museum.

Waarom Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort?

“Het is hier heel rustgevend, de bosrijke omgeving maakt het hotel uniek.” vertelt Natasja. “Het hotel is heel rustig gelegen, je kunt wandelen in de grote tuin en je zit midden in de natuur.” Daarnaast heeft het hotel een huiselijke sfeer. ‘’Het restaurant lijkt net een grote huiskamer, je voelt je er direct thuis.’’ zegt Natasja nog.

Natasja van Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort

Hebben jullie nog een afsluitende boodschap voor de (toekomstige) gasten of de lezers?

Namens Linda en Natasja: ‘’Hartelijk welkom bij Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort.’’

Wij willen Natasja, Linda en natuurlijk ook chef-kok Robert hartelijk bedanken voor hun enthousiaste medewerking.

Wil je meer informatie over het hotel of wil je alvast een overnachting boeken? Bekijk dan de website van Fletcher Hotel-Restaurant Amersfoort of bekijk het blog over Amersfoort.

Wil jij ook bij Fletcher Hotels werken? Bekijk dan hier de openstaande vacatures bij jou in de omgeving!

Even geduld a.u.b.
Resultaten worden ververst.

Wij gebruiken cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden. In ons cookiebeleid lees je precies waar deze cookies voor gebruikt worden. Door op onderstaande button te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals daar omschreven. Je kunt er ook voor kiezen om marketingcookies alle niet noodzakelijke cookies weigeren, en ten alle tijden is het mogelijk om de cookies te verwijderen.

 

Deze website maakt gebruik van verschillende type cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Bekijk cookiebeleid voor meer informatie.

We maken gebruik van noodzakelijke cookies om de de fundamentele functionaliteiten van de website mogelijk te maken, zonder dat hierbij persoonlijke gegevens worden verzameld.

Voorkeurscookies helpen websites bij het onthouden van informatie die van invloed zijn op hoe de website zich gedraagt en eruitziet, zoals uw taalvoorkeur of uw locatie.

Deze cookies verzamelen anoniem gegevens over het bezoek aan de website, zoals het aantal bezoekers en de meest bezochte pagina's. Dankzij deze cookies kunnen we onze website beter maken.

Deze cookies zijn nodig om bijvoorbeeld YouTube, facebook en LinkedIn in de website te kunnen integreren. Ook worden deze cookies gebruikt om persoonlijke advertenties te kunnen tonen.